Діємо разом

Використання можливостей ЗМІ для підвищення рівня екологічної свідомості громадян

Проект реалізує загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1 смт. Козова Тернопільської області, вул. Гвардійська, 9, смт Козова, Тернопільська обл., 47600.

Мета проекту

  • використати можливості ЗМІ як інструменту поширення інформації для підвищення екологічної свідомості громадян;

  • розширити обізнаність місцевої громади про стан довкілля та можливі шляхи його покращення;

  • сприяти покращенню стану довкілля;

  • налагодити співпрацю з МАС – медіа;

  • сприяти підвищенню рівня екологічної свідомості громадян;

  • привернути увагу громадськості до природоохоронної діяльності.

Короткий опис діяльності

  • вивчення рівня екологічної свідомості різних категорій населення, проведення екологічного самоаналізу, узагальнення та поширення інформації про отримані результати ( дописи в місцеву газету „Вільне слово”, бюлетень „ Ні – байдужості”, підготовка радіопередачі);

  • створення та поширення листівок;
    - організація та проведення екологічних акцій „Бережіть природу – дивний світ”, „ Я не кидаю сміття, а ти ?”, „Зупинимо лавину сміття”;

  • пошук інформації про екологічні проекти та природоохоронну діяльність за допомогою мережі Global Gatway;














  • підготовка матеріалів для участі в конкурсі міжнародних Інтернет – проектів Clean up Europe -

  • підбір матеріалів для веб – сайту „Молодь діє” по напрямку „Молодь дбає про навколишнє середовище”;

  • узагальнення досвіду проведення попередній проектів на екологічну тематику ( „Вплив антропогенної діяльності на екологічну ситуацію”, „Одне дерево посадив – недарма прожив”, „Посади калину”, „Чисті джерела”), підготовка матеріалів для видання посібника „ Бережіть природу – дивний світ”;

  • вироблення рекомендацій для районних семінарів

  • участь в районному семінар - практикумі, обмін досвідом;

- розробка серії радіо передач на місцевому радіо

Враження учнів від участі в проекті

Чому обрали дану проблему?

  • тому що вона актуальна і зрозуміла;

  • ми хотіли передати „маленький імпульс”, який би примусив кожного жителя містечка задуматись, що конкретно можна робити чи не робити, щоб не шкодити природі;










  • одна американська газета писала, що третя світова війна вже почалася, вона ведеться проти природи. Ситуація серйозна, а тому потрібні нові ідеї для уникнення катастрофи;

  • ми хотіли показати, що люди не думають про наслідки, бездумно викидаючи сміття куди – попало, різні відходи в річку Коропець, а пізніше нарікають на зовнішній вигляд містечка.

На які зміни сподівалися учні в результаті реалізації проекту?

  • сподівались, що люди зрозуміють негативний вплив своєї діяльності на природу;

  • надіялись відродити дбайливе ставлення до природи;

  • прагнули захопити тим, що робимо ми;

  • ми надіялись, що люди задумаються над тим, що можна зробити, щоб проблема забруднення не була такою актуальною;

  • вулиці міста стануть чистіші і охайніші.

Як учні планували свою діяльність

  • дотримувались методичних рекомендацій;

  • проводили спільні колективні обговорення;

  • постійно додавали нові ідеї;

  • врахували досвід участі в акціях „Громадянин”;

  • визначили основні етапи і враховували успіхи і невдачі;

  • об’єднались в групи за напрямками діяльності.



Хто надавав допомогу у роботі над проектом?

  • нас підтримали і в школі, і наші батьки;

  • збирати інформацію ,проводити анкетування і опитування допомагали наші однокласники, друзі;

  • місцева влада, надавши частину коштів.

Як ставляться до учнівської діяльності в школі та за її межами?

„Коли ми починали проект, то відчували скептичне ставлення, наші наміри дехто вважав несерйозними, не вірили в можливість реалізувати те, що ми планували. Але вже після перших успіхів нас почали запитувати : „що ви робите зараз?”, „для чого?”, „а як відбулась ваша зустріч з мером?”











Чого навчилися учні і що зрозуміли особисто в результаті здійснення проекту?

  • я навчилась доводити свою думку, переконувати і знаходити компроміс, але разом з тим переконалась наскільки важливо враховувати думку іншого;

  • цей проект вчить мене бути впевненим, не боятися спілкуватися з різними людьми і говорити те, що ти думаєш, а не підлаштовуватись під чиюсь позицію;

  • щоб тебе почули, треба щось робити

  • починати треба з маленького, і непомітно воно стане „великою справою”, важливою не тільки для мене і сьогодні, а для багатьох і назавжди;

  • я зрозуміла, що колективна праця є продуктивнішою, разом можна досягти значних успіхів

Як ви можете оцінити (з точки зору успішності) свій проект?

  • враховуючи, що кількість учасників проекту збільшувалась в ході реалізації проектних завдань, можна вважати його успішним;

  • нашою роботою зацікавились і ми ділились своїм досвідом;

  • після проведених акцій помітили появу урн для сміття;

  • цікаво було , коли нас перепитували : „це той проект, про який писали в газеті?” і тоді з задоволенням відповідали; на питання анкети