ТЕМА:
Зроби свій вибір сам.
Все, що робиш, треба
робити добре. Френсіс Бекон
Після цього заняття учні зможуть:
Для заняття необхідно підготувати: 2-3 великих аркуші паперу і фломастери або крейду і дошку, клейку стрічку і ножиці
Як проводити заняття:
І. Чому важливо вміти робити вибір? Крок 1. Візьміть в руку який-небудь предмет - м’ячик, фломастер і поясніть, що це – “уявний мікрофон”. Попросіть учнів розповісти кількома реченнями (коротко) про один пам’ятний епізод у їхньому житті, коли їм довелось робити вибір. Той, хто розповідає, тримає “мікрофон” в руці і закінчивши розповідь передає його сусіду. Так “мікрофон” передається, поки не висловляться всі учасники заняття. (*в методичній літературі цей метод називається “Уявний мікрофон”)
Крок 2. Запитайте у учнів: - Що ви відчували, коли розповідали про свій вибір?
Оголосіть тему заняття.
ІІ. Як зробити вибір? Крок 1. Попросіть учнів уявити, що їм запропонували вибрати цукерку з вази, де лежать цукерки різних видів.
(Учні можуть відповісти, що звичайно, вибираючи солодощі, вони не замислювались над причиною свого вибору, а керувалися певним досвідом (їли таку цукерку раніше), цікавістю, бажанням скоштувати чогось смачненького і нового, якого ще не коштував).
Крок 2. Об’єднайте учнів в групи по 4-6 осіб. Запропонуйте учням проаналізувати те, як ми робимо свій вибір, чим керуємось. Сформулюйте завдання так:
13.1. Оцініть цукерку.
Крок 3. Запитайте:
ІІІ. Яким має бути представник до органів влади та місцевого самоврядування? Крок 1. Зверніть увагу учнів на те, що часто нам доводиться робити вибір, від якого залежить життя, доля, майбутнє багатьох людей. Таким важливим кроком, наприклад, є вибори представників до органів влади та місцевого самоврядування. Обираючи депутатів до Рад різного рівня, ми передаємо їм повноваження діяти від нашого імені і в наших інтересах. Якою ж має бути людина, котрій ми довіримо таке важливе завдання?
Крок 2. Попросіть учнів назвати критерії, за якими вони б оцінили майбутнього депутата міської (селищної) Ради. Запишіть усі пропозиції учнів на дошці. Обговоріть кожну пропозицію з учнями. Допоможіть учням лаконічно сформулювати їхні думки. (В результаті буде створено список критеріїв, наприклад: зовнішність, освіта, вміння спілкуватися, риси характеру, професійні якості, моральні якості тощо.) Відберіть разом з учнями 3-4 критерії, які, на їхню думку, є головними.
Крок 3. Запропонуйте учням заповнити табличку (Матеріали для учнів 13.2) і презентувати роботу груп перед класом.
13.2. Як оцінити якості депутата міської (селищної) Ради?
Крок 4. Запитайте:
IV. За якими правилами і принципами обирають представників до органів влади (депутатів)? Крок 1. Зверніть увагу учнів на те, що вибори представників до органів влади – депутатів відбуваються за певними принципами і правилами. Щоб зрозуміти це, запропонуйте учням виконати вправу з уявними ситуаціями стосовно виборів старости класу. Сформулюйте завдання так:
Крок 2. Запропонуйте учням, виходячи з даних ситуацій сформулювати правила, принципи, за яких кожен зможе здійснити своє право вибору? Вислухайте різні пропозиції, виробіть спільний перелік принципів і правил виборів, запишіть результати роботи на дошці або аркуші паперу.
Крок 3. Попросіть учнів ознайомитися з документами (Матеріали для учнів 13.4 – 13.5) і відповісти на запитання:
|