Діємо разом

Рольова гра “На виборчій дільниці”

Мета:

• закріпити знання основ виборчої системи та законодавства України про вибори.

• розвивати вміння використовувати теоретичні знання на практиці.

• продемонструвати необхідність в кожній ситуації діяти у відповідності із законом.

Організація заняття.

Учні поділені на три групи:

Виборці, члени дільничної виборчої комісії, експерти, які оцінюють правильність дій членів комісії та виборців

Готуються списки, бюлетені для голосування, імпровізовані кабіни та урни для голосування, надписи “Виборча дільниця” тощо.

Хід заняття:

Вступне слово учителя:

Сьогоднішнє заняття ми проведемо з вами у незвичній формі. Коли ми вивчали положення законодавства про вибори, основні засаді виборчої системи в Україні, нам здавалося, що все досить просто і серйозних проблем під час проведення виборів не повинно виникати. Але життя різноманітне у своїх проявах, і в день виборів як членам виборчих комісій, так і самим виборцям доводиться розв’язувати різноманітні проблемні завдання.

Спробуємо змоделювати сценарій дня виборів на звичайній виборчій дільниці.

Учні, яким дісталась роль виборців чи членів виборчої дільниці, отримують картки із певним завданням. Їм потрібно визначитися, як вести себе в даній ситуації, як знаходити правильне рішення.

Експерти дадуть оцінку діям своїх однокласників.

Ситуація 1:

Юнакові 31 березня 2002 року виповнилось 18 років. Але в списках виборців його немає. Чи має він право голосувати? Якими повинні бути дії членів виборчої комісії?

Ситуація 2:

До комісії звернувся виборець з таким проханям: його дружина захворіла і не може особисто прийти до дільниці, але не бажає втратити право голосу. Вона написала довіреність на ім’я чоловіка та доручила йому свій паспорт. Чоловік просить видати два бюлетені – за себе і за дружину. Які дії членів комісії?

Ситуація 3:

Коли виборець заповнював бюлетені, він помилково позначив прізвище не того кандидата, за якого мав намір голосувати. Він просить комісію видати йому новий бюлетень замість зіпсованого. Закінчіть ситуацію.

Ситуація 4:

На виході з виборчої дільниці журналісти місцевої телекомпанії беруть у виборців інтерв’ю, одночасно задають питання, кому виборці віддали свій голос. Чи правомірними є дії журналістів? Якими повинні (можуть) бути дії виборців?

Ситуація 5:

Жінка похилого віку забула окуляри і не може сама заповнити бюлетень. Вона звернулась за допомогою до члена дільничої виборчої комісії, який видавав бюлетені. Які дії членів дільничої комісії?

Висновки:

Підводячи підсумки заняття, вчитель акцентує увагу школярів на тому, що вирішальним у прийнятті правильного рішення у різноманітних проблемних ситуаціях повинно бути законодавство України, зокрема Закон України “Про вибори народних депутатів України”. Усі непорозуміння, проблеми, які виникають під час виборів, слід вирішувати, спираючись на законодавчу базу, тільки в такому випадку вибори проходитимуть чесно та відкрито, а державу можна буде називати демократичною.