Виховна година на тему:
“Чому громадянам важливо брати участь у демократичних виборах” Мета заняття: пояснити учням, як співвідносяться такі поняття, як демократичні вибори та громадянська активність, сформувати у них почуття важливості участі громадян у виборах. Задайте учням наступні запитання: Які асоціації в них викликає слово демократія? (всі вислови запишіть на дошці) Проаналізуйте їх. – Що таке вибори? Чи завжди люди, беручи участь у виборах, усвідомлюють, чому і за що вони голосують? Запропонуйте учням наступні вправи: Вправа 1. Попросіть учнів записати на аркуші свої аргументи «за» або «проти» участі у виборах. Об’єднавши їх в малі групи, запропонуйте скласти загальний список переваг участі громадян у виборах. Обговоріть наступне: • Якими можуть бути наслідки ігнорування виборів? • В чому важливість свідомого вибору громадян? Вправа 2. Методом мозкового штурму обговоріть наступні питання: • Чи траплялась з Вами ситуація, коли Ви мали проголосувати чи висловитись при вирішенні важливих питань (наприклад, питань сімейного характеру)? • Чи хотіли ви, щоб ваш голос (позиція) став відомим? Якою була ваша мета? • Як проводилося голосування: таємно чи ви піднімали руки? • Чи вважаєте ви, що ваш голос разом з голосами інших вплинув на рішення? Яким чином? • Якщо вашу позицію не було підтримано, чи продовжуєте ви вважати, що ваш голос (позиція) вплинув на результат? Яким чином? При обговоренні цих питань учні будуть логічно пов’язувати свій особистий досвід з майбутніми виборами. Зверніть увагу При проведенні цього заняття можна запросити представників місцевих виборчих комісій і організувати їх зустріч з учнями для обговорення питань, пов’язаних з процесом голосування. Такі спеціалісти зможуть надати учням необхідну інформацію про майбутні вибори і організаційні заходи, яких буде вжито в день виборів. Допоміжні матеріали для проведення виховних годин Обговоріть наступні твердження з учнями, застосовуючи інтерактивні методи: 1. Не виключено, що кандидати та політичні партії намагатимуться вплинути на виборців. Чи можемо ми це зупинити і яким чином? Метод «Уявний мікрофон». 2. Участь у голосуванні є одночасно і правом, і обов’язком. Метод «Дискусія». 3. Громадяни можуть спричинити зміни в державі шляхом свого волевиявлення на виборах. Метод «Займи позицію». Після обговорення попросіть учнів сформулювати свої рекомендації для кандидатів від політичних партій, які б допомогли їм покращити свій політичний імідж та завоювати підтримку громадян. Цікаво знати Міжнародний досвід свідчить, що кожен громадянин повинен мати право на участь у громадських справах та прийнятті політичних рішень. Непряма демократія дозволяє народу виражати свою волю через обраних ним представників. Це гарантує громадянам, які мають право голосу, можливість обирати або бути обраними в процесі чесних виборів. Загальна декларація прав людини 1948 року передбачає наступне: • Громадяни можуть мати свою думку, вільну від впливу держави. • Кожен громадянин має право на вільне висловлення своєї думки, отримання та передання інформації та обмін думками. • Громадяни мають право на мирні збори. • Громадяни мають право створювати та приєднуватись до груп, асоціацій, політичних партій, союзів та інших об’єднань без втручання з боку держави. Ці права, визнані міжнародним правом, закріплені в нашій Конституції, а також в законах більш ніж 100 країн світу. За дотриманням прав людини здійснюють нагляд міжнародні організації, ООН. Вибори вважаються важливим фактором захисту прав людини.
Обговоріть
з учнями питання: Після цього ознайомте їх із пам’яткою активного громадянина: |