Діємо разом

На допомогу керівнику гуртка.

Тема: „Чи легко робити вибір?”


Мета: поглибити вміння учнів робити вільний самостійний та усвідомлений вибір в житті.

Після цього заняття учні зможуть:

  • Удосконалити навики публічних виступів;

  • Розвинути асоціативне мислення;

  • Розвивати творчі здібності;

  • Робити свідомий вибір.


Життя сучасної людини настільки різноманітне, що в нього не вистачає часу те щоб бути всебічно інформативно обізнаним. Тому кожен з нас постійно стоїть перед вибором. Життя щоденно ставить перед нами все нові і нові завдання, вирішення яких потребує прийняття одних рішень, відмову від інших, надання переваги одному, ігнорування іншого. Від цього багато в чому залежить наше професійне та особисте життя. Оволодіння навиками самостійного вільного вибору як ніколи необхідні молодій людині.

І етап.

Методом «мозкового штурму» учням пропонується відповісти на наступні питання:

  • Чи доводилось вам робити вибір?

  • Що вам доводилось вибирати?

  • Навіщо ви вибирали?

  • Що впливало на ваш вибір?

  • Чи завжди в людини є вибір?

  • Які проблеми виникають коли ми робимо вибір?

  • Якими якостями має володіти людина щоб зробити усвідомлений вибір?

ІІ етап.

Учні об’єднуються у 4 групи. Кожної група отримує картку з одним із написів : «учнівський парламент», «палити-не палити», «Президент школи», «списати-не списати».

Завдання. Напишіть до свого варіанту Пам’ятку під умовною назвою «Все, що потрібно знати, щоб мудро вибирати» (Це може бути не просто текст, а й вірш, казка тощо).

ІІІ етап.

Групи представляють результати роботи. Під керівництвом вчителя проводиться загальне обговорення за наступними питаннями:

  • Навіщо ми це робили?

  • Які вміння і навики формувались?

  • Чи самостійно ви приймали рішення?

  • Над чим ви замислювались виконуючи цю роботу?

  • Які практичні навики ви отримали?

ІY етап.

Групам пропонується на аркуші паперу протягом 10 хв. намалювати плакат під загальною назвою «Я можу вибирати (обирати) …».

Після виконання завдання учні вивішують плакати та презентують свою роботу.

Вчитель проводить обговорення за наступними питаннями:

  • Яких «малюнків-понять» більше спільних чи відмінних? Чому?

  • Чи врахували ви всі пропозиції учасників групи?

  • Чому навчила вас ця вправа?

V етап

Підведення підсумків.

Кожному з нас доводиться робити вибір щоденно (поступитись місцем в транспорті чи ні , скористатись шпаргалкою чи виконати роботу самостійно, прибрати у своїй кімнаті чи подивитись телепередачу тощо). Важливо навчитись його робити не тільки самостійно а й усвідомлено тому що:

  • Вибір і відповідальність є невід’ємною складовою вільного суспільства;

  • Неможливо нав’язати істини;

  • Кожний може навчитись вільно вибирати

  • Кожний має навчитись відповідати за свій вибір