Школа
сприяння здоров’ю (орієнтовна
модель)
Суть
такого закладу полягає у створенні умов для розвитку школяра,
реалізації принципу наступності в процесі навчання та виховання,
формування особистості, зорієнтованої на здоровий спосіб життя.
Школа сприяння здоров’ю
ставить перед собою такі завдання:
формування основ
культури здоров’я;
зменшення
захворюваності;
підвищення рівня
фізичної та розумової працездатності;
розвиток партнерських
зв’язків у мікро- та макросоціумі;
створення умов для
задоволення різноманітних інтересів учасників навчально-виховного
процесу.
З
метою реалізації поставлених необхідно створити:
Психологічна служба
Мета діяльності –
здійснювати психологічний супровід усього навчально-виховного
процесу.
Завдання психологічної
служби:
сприяння формуванню
інтелектуально та духовно розвиненої особистості учнів з урахуванням
їхніх вікових та індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів та
інтересів;
збереження та зміцнення
психічного здоров’я учнів, сприяння особистісному зростанню;
формування психологічної
культури учнів, педагогів, батьків;
виявлення та усунення
психологічних відхилень в індивідуальному розвитку; подолання різних
форм девіантної поведінки, здійснення превентивного виховання.
Основні види діяльності:
діагностика;
профілактика;
реабілітація та
корекція;
просвітницька
діяльність;
психологічне
консультування.
Психодіагностична
діяльність передбачає:
виявлення здібностей,
нахилів та інтересів учнів метою диференціації навчання з
урахуванням їхніх інтелектуальних можливостей; виявлення обдарованих
дітей;
визначення психологічної
готовності майбутніх першокласників до навчання для поліпшення умов
і своєчасної допомоги майбутнім учням та їхнім батькам в
адаптаційний період;
профорієнтаційна
діагностика – діагностика професійних схильностей та інтересів
учнів старших класів;
проведення діагностики
для визначення форм і причин девіантної поведінки.
Центр формування,
зміцнення та збереження здоров’я.
Основна
мета та завдання:
сприяння розвитку,
збереженню й формуванню здорової особистості учнів та працівників
навчального закладу;
впровадження масових
форм занять фізичною культурою та спортом;
формування необхідних
теоретичних знань з питань фізкультурно-оздоровчої роботи;
пропаганда здорового
способу життя та систематичних самостійних занять фізичними
вправами.
Основні заходи та
форми проведення фізкультурно-оздоровчої роботи:
уроки фізкультури;
заняття в спеціальних
медичних групах;
заняття в спортивних
секціях та гуртках;
спортивні свята;
шкільні спартакіади;
районні, міські змагання
з багатьох видів спорту;
туристичні заходи;
спортивно-оздоровчі
заходи в режимі дня (фізкультрозминки, фізкультпаузи, рухливі
перерви).
Завдання, які
вирішують учителі в Школі сприяння здоров’ю:
валеологічні
підходи до аналізу уроку на основі застосування диференційованого
навчання;
виховання культури
розумової праці як першого кроку до формування потреби в здоровому
способі життя;
робота класного
керівника з виховання стійкого неприйняття шкідливих звичок.
|