Діємо разом

Школа сприяння здоров’ю
(орієнтовна модель)

Суть такого закладу полягає у створенні умов для розвитку школяра, реалізації принципу наступності в процесі навчання та виховання, формування особистості, зорієнтованої на здоровий спосіб життя.

Школа сприяння здоров’ю ставить перед собою такі завдання:

  • формування основ культури здоров’я;

  • зменшення захворюваності;

  • підвищення рівня фізичної та розумової працездатності;

  • розвиток партнерських зв’язків у мікро- та макросоціумі;

  • створення умов для задоволення різноманітних інтересів учасників навчально-виховного процесу.


З метою реалізації поставлених необхідно створити:

  • психологічну службу;

  • медичну службу;

  • центр формування, зміцнення та збереження здоров’я.

Психологічна служба

Мета діяльності – здійснювати психологічний супровід усього навчально-виховного процесу.

Завдання психологічної служби:

  • сприяння формуванню інтелектуально та духовно розвиненої особистості учнів з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів та інтересів;

  • збереження та зміцнення психічного здоров’я учнів, сприяння особистісному зростанню;

  • формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків;

  • виявлення та усунення психологічних відхилень в індивідуальному розвитку; подолання різних форм девіантної поведінки, здійснення превентивного виховання.

Основні види діяльності:

  • діагностика;

  • профілактика;

  • реабілітація та корекція;

  • просвітницька діяльність;

  • психологічне консультування.

Психодіагностична діяльність передбачає:

  • виявлення здібностей, нахилів та інтересів учнів метою диференціації навчання з урахуванням їхніх інтелектуальних можливостей; виявлення обдарованих дітей;

  • визначення психологічної готовності майбутніх першокласників до навчання для поліпшення умов і своєчасної допомоги майбутнім учням та їхнім батькам в адаптаційний період;

  • профорієнтаційна діагностика – діагностика професійних схильностей та інтересів учнів старших класів;

  • проведення діагностики для визначення форм і причин девіантної поведінки.


Центр формування, зміцнення та збереження здоров’я.

Основна мета та завдання:

  • сприяння розвитку, збереженню й формуванню здорової особистості учнів та працівників навчального закладу;

  • впровадження масових форм занять фізичною культурою та спортом;

  • формування необхідних теоретичних знань з питань фізкультурно-оздоровчої роботи;

  • пропаганда здорового способу життя та систематичних самостійних занять фізичними вправами.

Основні заходи та форми проведення фізкультурно-оздоровчої роботи:

  • уроки фізкультури;

  • заняття в спеціальних медичних групах;

  • заняття в спортивних секціях та гуртках;

  • спортивні свята;

  • шкільні спартакіади;

  • районні, міські змагання з багатьох видів спорту;

  • туристичні заходи;

  • спортивно-оздоровчі заходи в режимі дня (фізкультрозминки, фізкультпаузи, рухливі перерви).

Завдання, які вирішують учителі в Школі сприяння здоров’ю:

  • валеологічні підходи до аналізу уроку на основі застосування диференційованого навчання;

  • виховання культури розумової праці як першого кроку до формування потреби в здоровому способі життя;

  • робота класного керівника з виховання стійкого неприйняття шкідливих звичок.