|
Чи можна навчити молодь господарської культури?
Нажаль, сьогодні немає інтегрованого навчального предмета, який ставив би за мету формування господарської культури майбутніх громадян України. У певній мірі цьому має сприяти предметна галузь „Технології”, що ми вже досліджували вище. Можна стверджу-вати, що уроки трудового навчання (технічної та обслуговуючої праці) вносять свій певний вклад у формування господарської культури в учнівської молоді. Насамперед у тих шко-лах, де ще збереглася матеріальна база і залишилися відповідальні та досвідчені вчителі. Але яка їхня перспектива? Новий Державний стандарт зменшив кількість годин на трудове навчання і з 2005-2006 навчального року учні 5-х класів отримали вже не 2, а лише 1 го-дину в тиждень на урок трудового навчання. Ще один урок школа може виділити із власно-го „бюджету” годин. Але чи багато таких шкіл?
За таких обставин реальні можливості трудового навчання як навчального предмета, відповідального за формування елементів господарської культури в учнів ставляться під великий сумнів.
Як варіант допоміжного навчального предмета, що значно розширить поле діяльності з формування господарської культури учнівської молоді, пропонуємо звернути увагу на „Ді-лову активність” ? навчальний курс, розроблений спеціалістами Фундації розвитку мало-го і середнього бізнесу при Даремському університеті (Велика Британія) та адаптований до реалій української школи педагогами Львівщини.