Ресурси

Чому виникає потреба у запровадженні курсу "Ділова активність"?

По-перше, з практичного досвіду знаємо, що випускники загальноосвітніх шкіл, маючи достатньо високі теоретичні знання, дуже часто не вміють та не можуть реалізувати себе у сучасному динамічному житті. Це обумовлюється відсутністю ідей та компетенцій підпри-ємливої поведінки, що дозволяють вирішувати проблеми та завдання, які постають перед ними у житті.
Разом з тим, навички підприємливості дозволили б молодій людині до кінця реалізувати ідеї, які не раз у неї виникають, та вирішувати їх шляхом дослідження, планування і насту-пної реалізації.
По-друге, сучасний ринок праці зазнає змін. А це означає, що:
  • молоді люди навряд чи працюватимуть на одному місці протягом усього професійно-го життя;
  • молодь, ймовірно, змінюватиме місце праці кілька разів протягом життя, а отже – бу-де освоювати кілька професій та отримуватиме досвід з різних видів трудової діяльності;
  • ймовірно також, що молоді люди протягом життя будуть кілька разів міняти місце проживання.
Це дозволяє виділити головні пріоритети формування підприємливого підходу до життя:
  • розвивати в молодих людях здатність пристосуватися до гнучких умов ринку праці;
  • давати молоді знання про те, як ефективніше працювати на малих та середніх під-приємствах;
  • розвивати здатність самостійно організовувати підприємства;
  • налагоджувати та підтримувати тісніші зв’язки між навчальними закладами та малим бізнесом.
Навчання підприємливості дозволить розвивати в молодих людях вміння та навички, необхідні їм як особистостям та членам суспільства. Це допоможе підготувати молодь до дорослого життя, в якому вони виступатимуть в якості споживачів, виробників, керівників, виконавців, загалом – виконуватимуть різноманітні соціальні ролі.
По-третє, ділова активність сприятиме розвитку особистості кожного школяра, фор-мування адекватної самооцінки та необхідних ділових якостей у процесі виконання за-вдань, передбачених програмою курсу.
Дуже важливо, щоб учні на початку навчання отримали інформацію про рівень розвитку своїх ділових якостей, а в кінці – змогли зіставити їх з набутими в процесі навчання компетенціями.