|
Яка структура курсу „Ділова активність”?
Курс ділової активності – це навчальний матеріал, вправи, рольові ігри, проблемні ситуації, метою яких є організація та реалізація підприємливих проектів.
Курс складається з чотирьох модулів:
- Як ставити запитання.
- Як знаходити ідеї.
- Як складати плани.
- Як отримувати результати.
На кожен із чотирьох модулів можна використати різну кількість часу. Учитель може адаптувати матеріали згідно зі своїми планами, цілями, використовуючи окремі компоненти там, де це необхідно.
Модуль „Як ставити запитання?”
Учні знаходять відповідь на запитання „Що таке ділова активність?”. Учням допомага-ють зрозуміти ключові якості, пов’язані з діловою активністю, а також зіставляти їх із влас-ною самооцінкою. Використовуючи вправи, спрямовані на налагодження контакту з учня-ми й утворення команди, можна подолати особисті бар’єри, після чого починається робота в команді. На цьому етапі можна організовувати екскурсії на робочі місця або запрошувати підприємців на зустрічі з учнями.
Цілі модуля „Як ставити запитання?”
Цей модуль розроблено, щоб:
- забезпечити вступ і підготовку для подальшої роботи;
- створити необхідну атмосферу і мотивацію;
- встановити ідентичність групи і дослідити її динаміку;
- розвивати самопізнання;
- сприяти розвитку впевненості в собі;
- допомогти зрозуміти, чому люди працюють і які якості необхідні для успіху.
Очікувані результати від модуля „Як ставити запитання?”
Наприкінці модуля учні повинні:
- мати позитивну мотивацію перед початком наступного модуля;
- почувати себе у групі впевнено і вільно;
- краще усвідомлювати власні особисті якості та потенціал;
- чіткіше розуміти, які якості необхідні для успіху.
Модуль „Як знаходити ідеї?”
Цей модуль розроблено, щоб:
- дати краще розуміння деяких концепцій ділової активності;
- стимулювати висування ідей та їх мотивацію;
- розвивати творче і логічне мислення;
- набувати навичок вирішувати проблеми.
Учнів заохочують розробляти та перевіряти власні ідеї. Цього вони досягають, викорис-товуючи різні творчі методи в контексті малої групи.
Коли виникають ідеї, їх успішно оцінюють і вдосконалюють, поки не виникне деяка кіль-кість груп, у кожній з яких буде найкраща власна ідея.
Втілити ідеї – означає перевірити їх, скласти плани і згодом діяти за цими планами.
Результат засвоєння модуля „Як знаходити ідеї?”
Наприкінці цього модуля учні повинні:
- ефективно працювати в малих групах;
- запропонувати кілька ідей, за допомогою яких можна заробляти гроші;
- виявити й оцінити реальність запропонованих ідей;
- уявити собі втілення ідеї;
- зрозуміти, що таке вдала ідея та як її втілювати в життя.
Модуль „Як складати плани?”
Цей модуль поділено на кілька підрозділів, що дають можливість групам учнів розшири-ти свої ідеї про підприємство і сформувати їх у структурний план, що містить такі види дія-льності:
- проведення зборів і презентацій;
- маркетинг;
- задум;
- врахування вимог охорони здоров’я і безпеки;
- визначення й організація реклами і збуту;
- обдумування фінансового аспекту;
- складання бізнес-плану.
Модуль „Як отримувати результати?”
Тут ідеться про методи втілення плану, запису результатів та опитування після вико-нання завдання. Фактично групи організовують власні підприємства і керують ними. Це найцікавіша і найскладніша частина програми, і тут є найбільший ризик. Треба якнайшир-ше залучати дорослих – не вчителів. Ентузіазм і успіх груп може бути різним. На невдачах варто вчитися так само, як і на успіхах. Групи отримують знання, необхідні їм для того, щоб організувати своє підприємство, планувати його діяльність, керувати ним і контролю-вати його. Вони мають справу з грошима, обладнанням, інформацією, документацією та людьми. Після завершення проекту процес аналізується і оцінюється.
|