Ресурси

Педагогічна концепція курсу „Ділова активність”

Щоб зрозуміти концепцію ділової активності, варто продемонструвати ідеї, що виникли і поширились у Бізнес-школі Даремському університету. А. Гібб, професор цієї школи, про-понує кілька тлумачень педагогічної концепції та ідеї ділової активності. Перш за все, це:
  • позитивне спілкування;
  • розвиток здатності до подолання труднощів;
  • навички менеджменту в малому бізнесі;
  • орієнтація на роботу і кар’єру;
  • формування економічного мислення;
  • розвиток бізнесу;
  • здатність розпочати власну справу;
  • особисті якості: уміння ризикувати, виявляти свої навички, розв’язувати проблеми, комунікативна компетентність тощо.
Концепція курсу „Ділова активність” пов’язана як з підприємливістю у приватному бізнесі, так і з розвитком індивідуальних розумових умінь та навичок. Отож, вона важлива як для особи, так і для країни. Чому?
Підприємливі люди беруть на себе відповідальність за впровадження ідей і реальних проектів у своїх приватних компаніях. Чим більше таких компаній у країні, тим виразніше вони демонструють свою підприємливість, досягають кращих результатів своєї діяльності, а звідси – розвиток і зміцнення країни.
Попри все це, основна ідея даної концепції полягає не в тому, щоб люди вміли створю-вати свої приватні компанії, а в тому, щоб вони були готові взяти на себе ризик при запро-вадженні власних ідей, незважаючи на, здавалося б, цілковиту неможливість їхньої реалі-зації.
Навчання ділової активності пов’язане з такими аспектами:
  1. Психологічний аспект, який ґрунтується на теорії особистості. Кожна особистість має потребу самореалізовуватись і хоче бути важливою і самодостатньою.
  2. Педагогічний аспект як проектний метод. Проектний метод включає генерацію ідей, планування, запровадження ідей, їхню презентацію.
  3. Аспект соціальної значущості. Відомо, що підприємливі люди – результат соціаль-ного прогресу. Підприємливі люди гарантують існування і розвиток країни.
  4. Аспект групи. Ділова активність готує нас до роботи у групах. Це важливо для розу-міння того, що на сучасному етапі всі учасники підприємницького процесу ризикують і від-повідають за наслідки своєї діяльності.
  5. Аспект дидактики вищої школи. Підприємливість як риса характеру, сформована за роки навчання у вищому навчальному закладі, дасть можливість майбутнім учителям використати набуті навички в роботі з учнями. Університетські ж викладачі отримають новий досвід під час роботи у цьому проекті, що допоможе їм ефективно здійснювати навчаль-ний процес, створювати нові методичні розробки, поширювати їх в університетському се-редовищі.
  6. Враховуючи те, що концепцію ділової активності можна інтерпретувати по-різному, пе-дагогічні заклади мають змогу вибирати, змінювати та застосовувати цю концепцію у своїх навчальних планах, особливо при розробці індивідуальних проектів.