 |
Основні стилі навчання ділової активності
Кожна людина навчається завдяки поєднанню різних стилів навчання. Більшість людей використовує для ефективного навчання той стиль, який їй більше властивий.
Стиль „ентузіаста”:
- свідоме ставлення до навчання;
- сприйняття продукуванню нових ідей, прийомів, технологій;
- схильність до ризику;
- швидке виконання завдань;
- захоплення різними видами діяльності;
- сприйняття всьому новому.
Образний стиль:
- бачення нових шляхів;
- творчий підхід до розв’язання завдань;
- бачення зв’язків з іншими предметами;
- презентація досягнень за допомогою артистичних методів;
- об’єктивна оцінка альтернативних шляхів вирішення проблеми;
- точне формулювання нових питань.
Практичний стиль:
- самостійне виконання завдання;
- здійснення задуманого;
- успішне досягнення мети;
- знання шляхів пошуку нової інформації;
- виявлення гнучкості у складанні власних планів;
- виявлення гнучкості у складанні розкладу діяльності;
- оптимальна організація власного часу.
Логічний стиль:
- уміння добре зібрати і порівняти факти та матеріали;
- уміння відшукати зв’язки між ідеями;
- працьовитість;
- допитливість;
- насолода від розв’язання проблем;
- мінімальна потреба в допомозі;
- планування діяльності наперед.
Порівняння традиційного й підприємливого методів навчання
| Традиційний | Підприємливий |
| Увага до змісту | Увага до процесу |
| Активність викладача | Активність учня |
| Викладач – експерт | Викладач – помічник |
| Знати „Що?” | Знати „Як?” |
| Пасивна роль учня | Здобування знань |
| Запрограмовані заняття | Гнучкі заняття |
| Нав’язані навчальні завдання | Узгоджені навчальні завдання |
| Акцент на концептуальну теорію | Зв’язок із практикою |
| Єдиний предмет | Міжпредметні зв’язки |
| Страх перед помилками | На помилках вчаться |
Обмежений взаємний обмін
| Взаємне навчання
|