Ресурси

Основні стилі навчання ділової активності

Кожна людина навчається завдяки поєднанню різних стилів навчання. Більшість людей використовує для ефективного навчання той стиль, який їй більше властивий.
Стиль „ентузіаста”:
  • свідоме ставлення до навчання;
  • сприйняття продукуванню нових ідей, прийомів, технологій;
  • схильність до ризику;
  • швидке виконання завдань;
  • захоплення різними видами діяльності;
  • сприйняття всьому новому.
Образний стиль:
  • бачення нових шляхів;
  • творчий підхід до розв’язання завдань;
  • бачення зв’язків з іншими предметами;
  • презентація досягнень за допомогою артистичних методів;
  • об’єктивна оцінка альтернативних шляхів вирішення проблеми;
  • точне формулювання нових питань.
Практичний стиль:
  • самостійне виконання завдання;
  • здійснення задуманого;
  • успішне досягнення мети;
  • знання шляхів пошуку нової інформації;
  • виявлення гнучкості у складанні власних планів;
  • виявлення гнучкості у складанні розкладу діяльності;
  • оптимальна організація власного часу.
Логічний стиль:
  • уміння добре зібрати і порівняти факти та матеріали;
  • уміння відшукати зв’язки між ідеями;
  • працьовитість;
  • допитливість;
  • насолода від розв’язання проблем;
  • мінімальна потреба в допомозі;
  • планування діяльності наперед.
Порівняння традиційного й підприємливого методів навчання
Традиційний Підприємливий
Увага до змісту Увага до процесу
Активність викладача Активність учня
Викладач – експерт Викладач – помічник
Знати „Що?” Знати „Як?”
Пасивна роль учня Здобування знань
Запрограмовані заняття Гнучкі заняття
Нав’язані навчальні завдання Узгоджені навчальні завдання
Акцент на концептуальну теорію Зв’язок із практикою
Єдиний предмет Міжпредметні зв’язки
Страх перед помилками На помилках вчаться
Обмежений взаємний обмін

Взаємне навчання