Діємо разом

ШВИДКО ВПЕРЕД У МИНУЛЕ


Передумови проекту

У містах Марсден і Слейтвейт в долині Колн біля Гаддерсфілду відбувалися роботи із реконструкції включно з реставрацією семи миль каналу Гаддерсфілд. Роботи з реконструкції у місті передбачали реалізацію Схеми з економічного відновлення спадщини на гранти Англійської Спадщини, що передбачало здійснення ремонтів будівель і роботи з відновлення навколишнього середовища в охоронних зонах. Це призвело до відкриття каналу і розбудови великого туристичного об’єкта „Стендедж” у кінці долини Колн. У обох містах знімалися популярні телевізійні програми, які висвітлювали значення туристичного бізнесу для процвітання міст.


Зміст проекту

Учням 6 класів початкових шкіл Марсдента та Слейтвейта було запропоновано зробити 3-хвилинний відеофільм, у якому розглядалося б, як міста змінюватимуться в наступні 10 років і чи учні могли б впливати на управління історичним середовищем у майбутньому. Проект був тісно пов’язаний із шкільною програмою з географії, зокрема з вивченням місцевого середовища.


Що було зроблено

У ході реалізації проекту учні обговорювали, що їм подобається і що не подобається в їхньому місті, а також як роботи з реконструкції можуть вплинути на місто. Школярі працювали в малих групах, дискутували з приводу реставраційних робіт на певних об’єктах їхнього міста, розробляли ідеї і створювали інформаційний стенд та сценарій свого відеофільму.

Кожна група відвідувала історичні місця для зйомки і знімала там свій 3-хвилинний відеофільм. Учні вчилися користуватися професійними відеокамерами та штативами. Готові відеофільми і виставки робіт учнів були продемонстровані батькам, адміністрації школи та місцевому архітектору-планувальнику, який пізніше використовував ці відеофільми для обговорення проблем реставрації історичних об’єктів з місцевими групами у кожному районі.

Для виконання проекту учні мали високу мотивацію, злагоджено працювали разом, спільно обговорювали та розробляли власні проекти.


Зв’язок з громадянською освітою

Учні навчилися:

  • брати участь у дискусіях;

  • визначати, що їм подобається і не подобається;

  • ділитися думками і пояснювати свої погляди;

  • визначати, що позитивно чи шкідливо впливає на середовище;

  • розуміти, що економічний вибір впливає на громаду та місцеве середовище;

  • співпрацювати для створення кінцевого продукту.


Що говорили учні в кінці проекту:

Учень: “Нам справді було приємно, як значно ми удосконалилися від того часу, коли почали вчитися знімати відеофільм до фактичного завершення зйомок. Я вважаю, що фільм вийшов цілком добре.”

Учень: “Мозковий штурм було легко проводити, тому що коли ми усвідомили, чим ми займаємося, у нас виникло багато ідей.”

Вчитель: “Готові відеофільми були вдалими, хоч і не бездоганними, але коли врахувати, що вони повністю були зняті дітьми, то можна зрозуміти, чому учні пишалися ними, і цілком заслужено. Проект висунув перед ними завдання, над яким вони працювали до кінця семестру. Їм дуже подобався проект, навіть складні моменти, які ми перетворили на позитивний навчальний досвід. Кінцева презентація була дуже важливою для самоповаги учнів, зокрема для відзначення їхньої старанної роботи.”

Переклад з англ.Н.Юхимович з видання організації “Англійська спадщина”
“Громадянська освіта і використання свідчень історичного середовища” (Підручник для вчителя), 2004.