Діємо разом

НАШЕ МИНУЛЕ − ПІД ЗЕМЛЕ

Передумови проекту

Сегедун та Арбея – це два колишніх римських форти, розміщені біля Стіни Адріана (об’єкт Світової Спадщини). На цих історичних об’єктах відбувається широкомасштабна реконструкція римських військових будівель. У Арбеї діє ще й інтерактивна археологічна виставка, а в Сегедуні – захоплююча оглядова вишка, з якої відкривається панорама місцевості і обширна інтерактивна виставка. На відміну від цих місць, Честерський римський форт має менш розвинену інфраструктуру для обслуговування відвідувачів.


Проект

Проект реалізувався протягом трьох днів і здійснювали його учні сьомого класу, яким дали три завдання:

  • дослідити, порівняти і оцінити, яким чином минуле представлене для громадськості в Сегедуні і Арбеї;

  • дослідити історичну ділянку в Честерзі і запропонувати шляхи, як її можна краще представити для відвідувачів;

  • працюючи в групах, підготувати пропозиції з рекомендаціями удосконалення історичної ділянки в місцевості Честерз.


Що було зроблено

Після короткого інструктажу, навчившись користуватися цифровими відеокамерами та супровідним програмним забезпеченням, учні відвідали Сегедун, Арбею і Честерз. Працюючи в групах, вони оцінили кожну історичну ділянку: наскільки привабливою вона є для відвідувачів і як її інтерпретують для різних груп відвідувачів, беручи до уваги такі елементи, як вказівники, інтерактивні виставки та реконструкцію. Учні робили записи, а також фотографували та знімали на відео відповідні об’єкти. Також учні звертали увагу на питання доступності об’єктів для різних відвідувачів, зокрема дітей, літніх людей та людей з особливими потребами.

В останній день всі команди порівняли результати своїх досліджень і обговорили, які обмеження для розвитку туристичного бізнесу існують в Честерзі. Пізніше вони сформулювали ідеї щодо вдосконалення даного історичного місця, які були представлені за допомогою програми Power Point. Учням дали чотири години на виконання цього завдання. Після того запросили родини учнів, щоб подивитися на презентацію разом з групою суддів, до складу яких входили представники трьох історичних ділянок. Кожна команда мала п’ять хвилин, щоб представити свої ідеї суддям і запропонувала чудові рішення для подолання існуючих обмежень історичного середовища у місцевості Честерз. Одна команда запропонувала, що будиночки на деревах можуть містити приховані оглядові платформи з інтерактивними виставками, а для допомоги відвідувачам з особливими потребами можна встановити екрани на рівні землі.


Зв’язок з громадянською освітою

Учні навчилися:

  • поважати і цінувати історичне середовище, а також розуміти, що вони несуть певну відповідальність за нього;

  • висловлювати раціональні аргументи, дослідивши соціальні, моральні питання та питання середовища;

  • упевнено, чітко і стисло представляти погляди, цінності і думки;

  • брати до уваги потреби різних груп відвідувачів;

  • вести переговори і брати участь у прийнятті рішень, будучи частиною відповідальної групи.

Переклад з англ.Н.Юхимович з видання організації “Англійська спадщина”
“Громадянська освіта і використання свідчень історичного середовища” (Підручник для вчителя), 2004.