Діємо разом

ПРОЕКТ „ВАЙТФРАЯРЗ”

Передумови проекту

Історичний центр міста Кентербері з його кафедральним собором і середньовічними будівлями приваблює відвідувачів з усього світу. 1942 року за одну ніч бомбардування майже повністю було знищено південну частину головної вулиці міста. У 1950-60-х роках цю частину міста було відбудовано. Цей район під назвою Вайтфраярз (назва походить від середньовічного чоловічого монастиря, що колись знаходився на цьому місці) зараз знову відбудовують для покращення будівель у Кентербері.


Проект

Школа Св. Миколая у Кентербері дає освіту молодим людям з серйозними труднощами у навчанні віком від 4 до 19 років. У проекті брали участь учні 3, 4 та старшого класів.

Проект містив багато питань шкільного навчального плану та з громадянської освіти, спрямованих на розвиток знань та розуміння учнями місцевого середовища: як дана місцевість змінювалася протягом довгого періоду часу, як вона могла б змінитися у майбутньому, і як люди можуть покращити своє середовище за допомогою детального планування.


Що було зроблено

Учням була дана можливість побачити краєвиди, почути звуки і відчути запахи Кентербері і місцевості Вайтфраярз. Їм дали завдання зробити фотографії, використовуючи цифровий фотоапарат, а також записати звуки навколо них, використовуючи відео- та аудіомагнітофони. Діти побачили на власні очі, що будинки руйнуються, а також з’являються нові будівлі. Під час наступних відвідин вони пішли подивитися, як працюють археологи на виставковій ділянці під назвою “Великі розкопки”.

Також деякий час учні провели в старій церкві Св. Андрія. Вони робили фотографії, а також малювали ескізи. Перед цим візитом вони продумали, які запитання про церкву вони хочуть поставити під час відвідин. Дітям дали можливість поставити ці запитання і їх заохочували записувати відповіді. Другі відвідини було організовано, щоб показати учням, що будівля буде збудована на новому місці. Далі вони декілька разів ходили дивитися, як будується нова церква. Учні зробили фотографії, що свідчили, які зміни було зроблено.

Для учнів із серйозними та різноманітними труднощами у навчанні всюди використовувались сенсорні підказки для того, щоб привертати їх увагу, допомагати їм запам’ятовувати і створювати відповідну атмосферу. Звукові підказки використовувались, щоб допомогти учням зрозуміти ключові моменти. Таким чином, більша частина проекту полягала у створенні сенсорної історії про місцевість Вайтфраярз та можливість викласти свої погляди на її майбутню перебудову. Учні створили “Велику книгу”, що містила малюнки, фотографії і записи.


Зв’язки з громадянською освітою

Учні навчилися:

  • розвивати впевненість і відповідальність, використовуючи свої можливості на повну силу;

  • готуватися відігравати активну роль як громадяни;

  • досліджувати, обговорювати і вести дебати про актуальні питання, проблеми та події;

  • думати про життя людей, що живуть в інших місцях та в інший час, а також людей з іншими цінностями і звичаями.

Переклад з англ.Н.Юхимович з видання організації “Англійська спадщина”
“Громадянська освіта і використання свідчень історичного середовища” (Підручник для вчителя), 2004.