Діємо разом

СТАРИЙ ПРИТУЛОК ДЛЯ СИРІТ

Передумови проекту

“Парафіяльний притулок для сиріт” – це історико-архітектурна пам’ятка у східному районі міста Сандерленд. Збудований 1861 року як сирітський притулок для дітей моряків, він мав різноманітну історію його використання після закриття притулку в 1939 році. Його використовували як військову базу для Національної гвардії під час Другої світової війни, пізніше − як громадський центр, який нещодавно було перенесено у новіше приміщення неподалік.


Проект

Цей проект був продовженням розпочатої раніше роботи щодо вивчення місцевої історії групою учнів з особливими потребами в навчанні, які вивчали, зокрема, як розбудовувався порт в Сандерленді. Проект мав насамперед мистецький ухил, оскільки учні мали представляти свої знахідки візуально.


Що було зроблено

Під час перших відвідин учні малювали і фотографували будівлю, зосереджуючись на її дизайні, будівельних матеріалах та цікавих архітектурних деталях, таких як декоративні елементи, оточення вікон, димарі і двері. Вони також використовували слова і короткі фрази, щоб передати свої почуття щодо атмосфери будівлі та її околиць.

Повернувшись до школи, учні досліджували історію будівлі, використовуючи матеріали з місцевої 6ібліотеки. Щоб допомогти своєму дослідженню, вони склали лист у місцеву газету з проханням до читачів надати інформацію, пов’язану з будівлею, коли вона була притулком для сиріт чи військовою базою Національної гвардії. Вони також відвідали центр місцевої громади, щоб поговорити з мешканцями і подивитися на виставку фотографій.

У відповідь на запит інформації відгукнулося багато колишніх мешканців будинку. Деякі з них погодилися дати учням інтерв’ю і учні записали їх короткі інтерв’ю на магнітофон. Група учнів прийшла до висновку, що будівля була важливою і вирішила, що треба щось зробити, щоб повідомити про це місцевій громаді і мешканцям міста Сандерленд з метою отримання підтримки для збереження її в майбутньому. Враховуючи особливі потреби учнів, учитель вирішив, що цього можна ефективно досягти візуальним способом: розмістити матеріали, що зображають аспекти минулого будівлі, на текстильній завісі зсередини вікна.


Зв’язки з громадянською освітою

Учні навчилися:

  • працювати разом для прийняття рішень на основі поінформованих поглядів;

  • співпрацювати під час спільної діяльності;

  • запрошувати людей ззовні для допомоги в їхньому проекті і організовувати їхній прихід до школи;

  • розглядати причини для збереження старих будівель;

  • як законодавство контролює захист і розбудову будівель та нашого середовища (політична грамотність).

Переклад з англ.Н.Юхимович з видання організації “Англійська спадщина”
“Громадянська освіта і використання свідчень історичного середовища” (Підручник для вчителя), 2004.