Діємо разом

ПОБУДОВА БІОЛОГІЧНОГО МІСТЕЧКА

Передумови проекту

Проект “Біологічного містечка” представляв собою міждисциплінарний вид діяльності, який містив елементи громадянської освіти, знання про навколишнє середовище, технології, географії, історії та мистецтва.


Проект

Учні 6 класу початкової школи Лаквел у Південному Брістолі набули розуміння археології і планування, створюючи макет містечка у іншій країні. Цей проект поставив перед ними завдання розглянути, які речі є необхідними для життя, включно з будівлями.


Що було зроблено

Учні відвідали Брістоль, щоб подивитися, з чого складається справжнє місто, звертаючи увагу на деякі проблеми, зокрема транспорт і забруднення навколишнього середовища. Також вони відвідали Центр Архітектури і сфотографували, яким чином будівлі можуть бути пристосовані для використання. Після повернення до школи, вони запросили ряд експертів взяти участь в уроці, що містив запитання і відповіді і відкривав нові проблеми для розгляду. Археолог розповів їм, що вони можуть зіткнутися з необхідністю вирішувати, як проводити будівництво нового міста на місці, де була відкрита захоплююча археологічна ділянка великого культурного значення. Учні були здивовані такою новою можливістю, тому що раніше вони не розглядали її. Вони відкрили для себе той факт, що археолог має право зупинити будівництво.

Тоді клас розділився на „забудовників” та „археологів”. Вони провели дебати з питань, що стосувалися цього несподіваного відкриття. Що ми будемо змушені робити? Перейти на іншу ділянку чи залишитися і працювати тут? Чи дати археологам час відзняти найважливіші деталі і забрати знахідки? Що робити з предметами матеріальної культури?

Після того учні провели голосування і визначили, що треба зберегти декотрі археологічні знахідки, щоб їх могли побачити відвідувачі, викопати решту знахідок і побудувати новий музей для того, щоб виставити їх.

Макети Нового Містечка були виставлені у холлі, а на шкільних зборах було проведено презентацію. Учнів з інших класів та батьків запросили оглянути макети та виставку учнівських робіт.


Зв’язки з громадянською освітою
Учні навчилися:

  • брати участь у дискусіях;

  • визначати, що їм подобається і не подобається; ділитися думками та пояснювати свої погляди;

  • визначати, що впливає на середовище позитивно та шкідливо;

  • розуміти, що економічний вибір впливає на громаду і на місцеве середовище;

  • дізналися про багато різних професій;

  • співпрацювати для створення кінцевого продукту.

Переклад з англ.Н.Юхимович з видання організації “Англійська спадщина”
“Громадянська освіта і використання свідчень історичного середовища” (Підручник для вчителя), 2004.