ДОСЛІДЖУЄМО
ІСТОРІЮ СВОЄЇ ШКОЛИ
Споруда моєї школи.
Коли була заснована (побудована) ваша школа?
На чиї кошти вона була зведена?
Чи збереглася будівля вашої школи у її первісному стані ?
Якщо споруда вашої школи побудована нещодавно, з”ясуйте, де навчалися ваші попередники:
Якщо ще існують споруди, де колись містилася школа, відшукайте і поцікавтесь ними.
Чи є ще цікаві будівлі, пам”ятники, що знаходяться на території вашої школи? Як вони пов”язані з її історією?
Якщо на території школи знаходиться сад, гай, поцікавтеся, хто і коли посадив ці дерева.
Навчально - виховний процес.
Якщо ваша школа носить чиєсь ім”я, дізнайтеся , чому і коли воно було присвоєне їй.
Спробуйте дізнатися про загальну кількість випускників за період її існування. Якщо можете, то зробіть кількісний аналіз по роках чи десятиліттях.
Прослідкуйте , як змінювався навчальний план школи, вивченню яких предметів приділялась особлива увага.
Встановіть, наскільки професійна орієнтація та кваліфікація випускників школи залежали від ефективності навчального процесу з відповідних предметів у школі.
Розкажіть про роботу гуртків та мистецьких об”єднань, які існували або ще існують у школі. Запишіть спогади про яскраві позакласні заходи, які залишилися у пам”яті випускників та вчителів (ранки, вечори, концерти, вистави шкільного театру, спортивні свята тощо).
Поцікавтесь думкою вчителів (в тому числі і тих, що на пенсії) та випускників школи про загальний рівень навченості учнів протягом існування школи. З цією метою проаналузуйте дані класних журналів (проконсультуйтесь у завуча школи щодо методики такого аналізу) і зробіть власну оцінку рівня навченості, прослідкуйте його динаміку.
Для того, щоб визначити думку громади про те, наскільки успішно справлялась школа із своїм завданням, проведіть анкетування серед жителів мікрорайону чи селища, де знаходиться ваша школа.
Спробуйте відшукати старі підручники з тих предметів, котрі ви вивчаєте зараз і порівняйте їх із сучасними виданнями.
Поцікавтеся історією створення вашої бібліотеки. Як поповнювався раніше та тепер її бібліотечний фонд?
Чи був у вашій школі шкільний театр?(який репертуар, учасники, керівник?)
Чи є музей історії вашої школи? Розкажіть про нього.
Випускники моєї школи.
Спробуйте дати статистику продовження навчання випускників школи (ПТУ, технікуми, ВНЗ, тощо.) Чи є серед випускників ті, які мають наукові звання, ступені, є викладачами професійно-технічних училищ, технікумів, ВНЗ?
Чи є серед випускників видатні діячі культури? Які вони мають досягнення, де отримували мистецьку освіту?
Чи є серед випускників школи видатні спортсмени?
Хто з випускників школи займає керівні посади в установах, закладах, агропромислових підприємствах і т.д. ?
Випускники школи – духовні пастирі.
Випускники моєї школи – мої вчителі.
Випускники моєї школи – народні депутати.
Хто з випускників школи був активним учасником національно-визвольного руху? Яка їх подальша доля?
Розпитайте випускників та вчителів школи про епізоди із шкільного життя , які їм найбільше запам”яталися.
Вчителі моєї школи.
Вчителі моєї школи – пенсіонери , ветерани праці.
Вчителі моєї школи – науковці.
Хто з вчителів школи займається науково-пошуковою роботою, у якій галузі, чи має винаходи, відкриття, наукові праці, публікації?
Хто з вчителів вашої школи був прикладом для учнів і це вплинуло в майбутньому на їх життєвий шлях?
Хто з вчителів школи має освітянський життєвий шлях ( учень – випускник – вчитель – директор та ін. )?
Чи були вчителі у вашій школі, які згодом змінили професію? Спробуйте дізнатись , чому ?
Хто з вчителів школи брав участь у національно-визвольному русі? Як склалася їх подальша доля? Чи існувала у школі заборонена в роки радянської влади організація, очолена вчителями?
Школа і суспільство.
Які юнацькі та молодіжні організації ( Пласт, СУМ, комсомол, піонерські організації та ін. ) існували у вашій школі ? Особливо можете зупинитись на тих організаціях , діяльність яких була заборонена в роки радянської влади. Опишіть процес їхнього відродження , якщо він мав місце.
Школа і Церква у вашому населеному пункті. Опишіть взаємовідносини та взаємовплив упродовж існування школи.
Акції милосердя у вашій школі. Школа та Червоний Хрест.
Школа та інші громадські організації та установи.
Школа у період І та ІІ світових воєн.
Участь колективу школи у національно-визвольному русі.
Культурно-просвітницька робота школи у вашому населеному пункті , районі (шкільний театр, художня самодіяльність, спортивні змагання).
Взаємозв”язок школи і батьків учнів (спільні заходи, допомога школі, тощо). Які питання піднімались на батьківських зборах в різні періоди існування школи ? Прослідкуйте взаємовідносини школи і батьків протягом історії її існування.
Ваша школа та її спонсори, прихильники.
Чи знаєте Ви що ?
...Деякі вчені вважають, що школі біля двох з половиною тисяч років , і з”явилась вона у Стародавній Греції. Там її називали „схоле”. Відвідувати школу могли лише діти аристократів...
... давня школа, щоправда, відрізнялася від сучасної. Наприклад, дівчатка тоді до школи не ходили – їх виховували в сім”ї. І домашніх завдань не було. Зате були тілесні покарання до порушників дисципліни на уроках...
... грецькі батьки мріяли, щоб їхня дитина виросла гармонійно розвинутою людиною. Тому в давногрецькій школі вчили читати, писати, лічити,співати і грати на музичних інструментах...
...Ще у древньогрецькій школі вивчали політику, ораторське мистецтво, філософію. Велику увагу приділяли фізичному загартуванню. Футболу тоді ще не вигадали, тому хлопчаки займалися пентафлоном – це таке п”ятиборство, куди входили біг, боротьба, стрибки, метання диска і списа...
...заняття у давньогрецькій школі проходили у формі наукових бесід. Двійок не ставили, але з поганими учнями обходились так само , як і з порушниками дисципліни... |