Діємо разом

Еволюція праски”, або „Жінка та технічний прогрес"

Адреса досвіду: Чернівецький ліцей №1 математичного та економічного профілів, вул. Штейнбарга, буд. 2,.м. Чернівці, 58000.

Вчитель-методист: Майданик Олена Геннадіївна.

Мета:

  • навчити збирати, класифікувати та систематизувати етнографічний матеріал;

  • розвинути навички коректного спілкування та інтерв'ювання оформлення та презентації зібраного матеріалу;

  • розвинути інтерес до минулого;

  • виховувати шанобливе ставлення до історичної спадщини українського народу.

Етапи:

    1. Розповідь вчителя про етнографію краю, яка містить заготовлені „провокації" (суперечлива інформація) та „родзинки" (несподівані факти або наочності), що має на меті зацікавити учнів та стимулювати обговорення („Мікрофон").

    2. Відвідування музеїв, в яких представлені етнографічні експозиції.

    3. Учні отримують „випереджаюче завдання": оглядаючи експозиції та слухаючи екскурсовода визначити для себе коло найцікавіших тем.

    4. Обрання теми етнографічної експедиції („Коло ідей").

    5. З'ясування джерельної базу для вивчення та дослідження обраної теми („Мозковий штурм").

    6. Повторне (цілеспрямоване) звернення до працівників музею за інформацією.

    7. Бесіди з батьками та родичами.

    8. Відвідування та інтерв'ювання знайомих, друзів.

    9. Звернення до науковців Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича, зустрічі з колекціонерами тощо.

    10. Збір інформації та експонатів, фотографування прасок та їх власників
      („Інтерв'ю").

    11. Опрацювання та систематизація матеріалу (робота в групах).

    12. Опис та оформлення результатів пізнавального та дослідницького етапів етнографічної експедиції.

    13. Презентація роботи (Краєзнавча конференція, тематичні „вечорниці" тощо).

Результати:

  • Учнями прослідковано еволюцію праски (дерев'яна − вугільна − електрична).

  • Зібрана добірка експонатів, що збагатить шкільний музей та сприятиме унаочненню навчально-виховного процесу.

  • Оформлено дослідницький „польовий зошит".

  • Набуті навички коректного спілкування, збирання, систематизації та опису експонатів.

  • Відбувається усвідомлення важливості своїх досліджень та реальності досягнення мети.

Організаційні особливості:

  • Вікова категорія учнів не обмежена.

  • Акцентуація на правила застосування методів „Інтерв'ю", „Коло ідей", „Мікрофон", „Мозковий штурм", роботи в групі.

  • Застосування диференційованого підходу (пошук інформації − оформлення − презентація) в залежності від особливостей та здібностей учнів.