З досвіду роботи Херсонської школи
Самоврядування організовано у формі роботи Центрів, які тісно співпрацюють з педагогом-консультантом щодо організації змістовного життя школи, класних колективів через творчі справи. Центр «Дисципліна і порядок» Мета: Формування високих моральних якостей, потреби поводити себе згідно з моральними нормами, вивчення учнівської думки про шкільне життя. Творчі справи: організація чергування по школі, забезпечення порядку в класах, облік відвідування учнями школи, нагляд за зовнішнім виглядом учнів, підтримання дисципліни і порядку. Центр «Навчання» Мета: забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності у навчальному процесі. Робота цього центру полягає в наступних заходах: складання рейтингу успішності, облік ведення щоденників, засідання клубу «ИСК», „інтелектуальне казино”, підготовка та проведення свята вшанування обдарованих дітей «Шлях до Олімпу», робота з невстигаючими учнями. Центр «Національна гідність» Мета: вивчення і збереження фольклору рідного краю, відродження народних свят, обрядів, традиційних народних ремесел. Творчі справи: організація і проведення Шевченківськіх свят, виступи шкільного фольклорного театру «Пролісок». Центр «Здоров'я» Мета: організація оздоровчо-просвітницької роботи з учнями, профілактика й подолання шкідливих звичок, залучення учнів до активної діяльності у сфері спорту, туризму, краєзнавства. Робота цього центру полягає в проведенні різних спортивних турнірів, змагань («Веселі старти», «Ну-мо, хлопці», осіння та літня спартакіади, «Шкіряний м’яч» та ін.), походів, організації роботи з програми «Сприяння просвітницькій роботі «Рівний-Рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». Центр «Праця і профорієнтація» Мета: надати учням широкої можливості для життєвого вибору, навчити вільно орієнтуватися в різних напрямках практичної діяльності. Центр займається організацією і контролем за чергуванням та самообслуговуванням, слідкує за збереженням шкільного майна, проводить тиждень профорієнтації. Центр «Еколог»
Мета:
залучення учнів до активної природоохоронної діяльності. Центр «Милосердя» Мета: організація роботи з соціально незахищеною категорією учнів, залучення учнів до благодійних акцій. Неабияку роль у громадському житті школи відіграють гуманітарні акції учнівського парламенту: «Милосердя» (допомога дітям пільгових категорій (збирання одягу, взуття, овочів та фруктів), шефство над дитячим притулком), «Ветеран живе поруч» (благодійні подарунки та вітання зі святами ветеранів війни), благодійні концерти, адресна допомога людям похилого віку. Центр «Дозвілля» Мета: організація змістовного дозвілля учнів з урахуванням їхніх інтересів, залучення дітей до проведення творчих справ, розважальних програм на основі ініціативи та самодіяльності. Робота цього центру полягає в проведенні культурно-просвітницьких заходів: конкурсів, свят, вистав, концертів, виставок тощо. Прес-центр Мета: інформування учнів про творчі справи класу, школи, рішення органів учнівського самоврядування. Важливою формою активності учнівського парламенту школи є забезпечення у навчальному закладі єдиного інформаційного простору. Щомісячні випуски шкільної газети «SCHOOL», створення та поповнення матеріалами стендів «Прес-центр повідомляє» та «Шкільний парламент», висвітлення результатів шкільних конкурсів, акцій та змагань у фотогазеті відтворюють життя школи, її проблеми, досягнення, свята, будні. |