Ресурси

Вправа „Усі ми різні, але маємо багато спільного”


Ця вправа ,як правило, використовується при знайомстві.

Обговорення, що проводить вчитель, дає можливість підняти питання, що тісно пов'язані з проблемою виховання толерантності та поваги один до одного.



Вік учасників 10 – 16 років


Необхідне 1 аркуш з намальованими кільцями на кожну

забезпечення пару учасників, авторучки для кожного


Час 30 – 45 хвилин


Крок за кроком


  • Об’єднати учасників у пари і роздати листки з двома колами, що перетинаючись і мають спільний сектор.










  • Запропонувати кожному заповнити “своє” коло, давши відповіді на запитання „Хто я?” (7 – 8 записів).

Наприклад: киянин, учень, рудоволосий, люблю музику...

  • Попросити прочитати в парах власні характеристики та знайти спільні ознаки , вписати їх у спільний сектор.

  • Попросити дві - три пари прочитати зроблені записи - спочатку відмінності, а потім спільне.

  • Запитати чого в записах більше співпадінь чи відмінностей? Чому?

  • Запитати групу у кого ще є співпадіння?

  • Продемонструвати, що у більшості пар є спільні записи „людина”, „громадянин”...

  • Про що свідчать результати вправи?

  • Чи можлива ситуація, коли співпадінь зовсім немає ні в кого?

  • Чи цікаво було б жити у світі, де усі мали б лише спільні риси і не мали б відмінностей? Чому?