Навчальний
проект
«Проводимо шкільний референдум» Обґрунтування теми: Правова освіта молоді здійснюється в школі як обов’язковим курсом «Основи правознавства», так і багатьма факультативними курсами громадянської освіти, як от «Практичне право», «Права людини», «Ми – громадяни України», «Гуманітарне право» тощо. Незважаючи на широке використання інтерактивних методів навчання, учні та учениці отримують більше теоретичної, аніж практичної інформації про стан прав дитини, людини. Дуже важливим інструментом виховання правової культури є позиція колективу школи, ставлення адміністрації до учнівського самоврядування, реальна співпраця дорослих і дітей при вирішенні проблем шкільного життя. Згідно ст.38 Закону України «Про загальну середню освіту» 1999р. «загальноосвтній навчальний заклад … розробляє та реалізує варіативну складову змісту загальної середньої освіти», а це передбачає, що, наприклад, профільне навчання в тому чи іншому навчальному закладі повинно здійснюватися за рішенням органів самоврядування закладу, в тому числі - учнівських. Залучити старшокласників до практики вивчення власних зацікавлень, показати шляхи вироблення колективних рішень може допомогти проект «Шкільний референдум» Мета проекту : 1.Залучити широкі кола учнів до вивчення правової основи та практики шкільного самоврядування. 2. Сприяти позитивному ставленню до демократичних методів вирішення колективних проблем 3.Розвинути проектувальні вміння та творчі здібності учасників. Завдання проекту
Вид проекту: груповий Виконавці проекту :
За умови успішної реалізації проекту учні набудуть таких знань, умінь та навичок :
Час виконання проекту від 2 до 5 тижнів. Умови здійснення проекту: А) дидактичні: вміння учнів працювати із законами та та нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність загальноосвітнього навчального закладу; вміння складати анкети для опитування; робити презентацію результатів власної діяльності; Б) організаційні: налагодження зв’язків з однолітками, органами учнівського самоврядування, з представниками шкільної адміністрації; В)матеріальні: кошти на виготовлення та тиражування анкет, стенд оголошень, скриньки для голосування Шляхи реалізації проекту
Як
проходив шкільний референдум щодо вибору профільного навчання у
старших класах у Новороздільській ЗОШ № 2 Процедура голосування
Члени «виборчої комісії» видають бланк для голосування згідно списків учнів 9-11 класів
Обговорення учнями питань шкільного референдуму.
Додатки
Бланк для голосування ШКІЛЬНИЙ РЕФЕРЕНДУМ 1. Чи знаєте Ви про те , що в старших класах має бути профільне навчання ? Так Ні 2. Чи знаєте Ви які можуть бути запропоновані профілі навчання ? Так Ні 3. Серед запропонованого переліку підкресліть той якій би ви обрали для навчання в нашій школі : суспільно - гуманітарний , технологічний , фізико - математичний, природничий , економіко - географічний , лінгвістичний , універсальний.
Анкета для з’ясування ефективності обрання профільного навчання
Так Ні
Так НІ Приблизно
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Так Ні Не можу визначитися
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВИКОНАВЦІВ ПРОЕКТУ Даний проект може виконуватися учнями на протязі короткого періоду безвідносно до урочної діяльності, як правило – на початку другого півріччя, коли адміністрація та педагогічний колектив приймають рішення про навчальний план роботи школи на наступний навчальний рік. Об’єктом дослідження стають потреби та бажання учнів щодо вибору профільного навчання у старших класах школи. Як правило, вибір профілю навчання здійснюється дорослими. І хоча декларується врахування інтересів учнів, вони не завжди реально беруться до уваги. Особливо цінним в даному проекті є здобуття навичок прийняття колективного рішення, основаного на врахуванні інтересів більшості. Адже результати голосування щодо бажаного профілю будуть виявляти зацікавленість учнів усіма напрямками, що пропонуються нормативними длокументами. Однак старшокласники мають реальну можливість побачити механізм прийняття рішень на основі волевиявлення більшості та врахування реальної ситуації з матеріальним та кадровим забезпеченням такого рішення. Важливо, щоб учні дотрималися усієї процедури загальношкільного опитування, оскільки це підкреслює значущість результатів проекту. Важливою складовою проекту є комунікація між групою виконавців проекту та шкільною адміністрацією. Важливо на початку проекту обумовити, що це не просто правова «симулятивна гра» для підвищення вивчення певної теми, а реальна спроба вплинути на рішення педагогічного колективу та дирекції школи. Небажаною буде ситуація,коли при представленні результатів голосування з’ясується, що дирекція школи не вважає за потрібне спиратися на результати шкільного референдуму. Якщо ж виявитсья, що за певних причин (нема відповідного забезпечення) рішення учнів не може бути враховане, дуже важливим є спільне засідання групи проекту, вчителя наставника та представника адміністрації для вироблення спільного рішення та його презентації перед шкільним колективом. |