Діємо разом

МОЇ ПРАВА – ПРАВА ЛЮДИНИ”
(сторінками Конвенції ООН „Про права дитини”)

Проект виконали учні 9 класу ліцею загальноосвітньої школи № 12 м. Донецька

Консультант проекту: заступник директора з наукової роботи Кожем’яка Оксана Леонідівна

ОБГРУНТУВАННЯ ПРОЕКТУ

На мою думку, ця тема є однією з найактуальніших тем сучасності. На перший погляд це не так, але якщо замислитися, то виявляється, що всі негаразди трапляються у світі через порушення загальновстановлених прав.

Відносини в світі треба якось регулювати, а для цього і створені права та свободи людей. <…>

Тому я гадаю, що кожна дитина, підліток, людина обов’язково повиннs знати свої права і правильно їх використовувати.

Іноді людина через незнання прав, може і сама того не знаючи, порушує чужі права, і це вже кримінальна справа.

Саме тому ми обрали цю тему для свого проекту, бо така ініціатива все-таки змусить хоч когось замислитись над своїм життям і якось допомогти і нам, учасникам проекту, і всім іншим, змінити своє життя на краще, зробивши щось корисне для себе і для інших.

(Скрипай Тетяна)

Ми взяли саме цю тему тому, що ми хочемо більше дізнатися про свої права, щоб їх дотримувалися інші. Хоч ми ще не дуже дорослі, але знаємо, що в нас, як і у всіх людей, є права і обов’язки.

(Власов Микола)

Кожна людина, навіть школяр, повинна знати свої права: не тільки ті, котрі записані в Конституції, але й ті, на перший погляд дрібні для законодавчих актів, якими кожна людина користується щомиті.

(Маншилін Денис)

ЩО Я МОЖУ І ХОЧУ ЗРОБИТИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ?

Я хочу, щоб інші люди зрозуміли, що вивчення прав людини є дуже важливим в наші дні. І ось, наприклад, що я можу зробити для реалізації прав людини в моїй країні: написати статтю в газету, виступити перед своїми однолітками з повідомленням, які права вони мають у тій чи іншій ситуації, а якими їм поки що не дозволено користуватися, відвідати малюків з молодших класів, щоб і в них збудити інтерес до прав людини взагалі та дитини зокрема.

(Самсонова Катерина)

Я можу пропагувати вивчення прав людини та реалізації цих прав шляхом інформування однолітків. Тобто я можу переконувати людей не тільки в необхідності знайомитися зі своїми правами, а й намагатися найчастіше застосовувати їх у повсякденному житті. Свої ідеї я можу викласти у статті, яку пошлю у місцеву газету, щоб люди прочитали і зрозуміли, що вивчення прав людини – необхідне.

(Нікітіна Наталя)

ЧОГО Я ХОЧУ ДОБИТИСЯ ЦИМ ПРОЕКТОМ?

Безумовно, створюючи цей проект, багато з нас ставили перед собою великі цілі – виграти. Стосовно ж мене, то я хочу небагато. З цього року вивчення прав людини почалося з чистого аркушу паперу. До нас прийшов новий вчитель, вперше поставив перед нами мету: довести, що ми у цьому житті чогось варті і можемо успішно займатися серйозними і корисними справами, вперше ми поставилися до цього відповідально. Саме таке визначення щодо нас і було поштовхом до створення проекту. Особисто я хочу, щоб з нами рахувались, до нас прислуховувались, частіше помічали наші гарні справи. <…>

А робота над проектом “Права людини – мої права” остаточно має переконати і нас самих, і наших батьків, і учителів, що ми – молодці і що наші права – в наших руках.

(Пономарьова Катерина)

Я хочу добитися того, щоб всі люди знали, які вони мають права і могли їх використовувати у своєму житті. І щоб кожен громадянин України знав як можна довести і відстояти свою правоту.

(Денисенко Карина)

ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

І. ПІДГОТОВЧИЙ

  1. Визначити напрямки роботи та спланувати основні заходи проекту.

  2. Обґрунтувати актуальність та необхідність проекту.

  3. Поділити учнів, кожна з яких працюватиме над вивченням певної проблеми та її втіленням.

  4. Мотивувати діяльність.

  5. Спланувати роботу робочої команди (завдання кожної групи; консультації з вчителем; заходи; терміни їх виконання; прогнозована результативність роботи груп та її обговорення).

ІІ. ПЕРІОД РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

    1. Шляхом опитування (анкетування) визначити основні проблеми, на які слід звернути увагу.

    2. Скласти план заходів і поступово втілювати його у життя.

    3. Встановити контакти із зацікавленими особами та установами.

    4. Обробити отриману інформацію.

    5. Підвести підсумки роботі, систематизувати отримані результати.

ІІІ. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП

  1. Звіт груп про проведену роботу.

  2. Презентація проекту.

  3. Обговорення результативності діяльності.

  4. Визначення корисності і дієвості проекту для учасників.

  5. Оформлення звіту про проект на Всеукраїнський конкурс.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Після виконання проекту ми зможемо:

пояснювати роль прав і обов’язків у житті кожної людини та суспільства загалом;

аналізувати основні положення документів про права дитини;

визначати основні функції прав людини взагалі та дитини зокрема;

проводити навчально-пізнавальну роботу з вивчення прав людини (дитини) з однолітками та учнями молодших класів;

планувати і проводити різноманітні соціально-політичні, екологічні, культурні та інші заходи з вивчення прав людини (дитини);

здійснювати акції на підтримку прав людини;

організовувати самостійне опрацювання правознавчої літератури, проведення інтерв’ю та опитувань;

співпрацювати у колективі, спілкуватися з небайдужими до проблем проекту учнями та дорослими, спільно розв’язувати проблеми.