|
Вправа “Моральна
дилема. Студенти”
Одним з проявів
нетолерантності та дискримінації є гомофобія – вороже ставлення
до сексуальних меншин. Демократизація суспільства, публічне
обговорення проблеми дискримінації секс меншин та захисту їх прав
зумовлюють необхідність обговорення цієї теми й в колі
старшокласників.
Пропонована вправа покликана привернути увагу
підлітків до різних проявів суспільної нетерпимості.
Вік учасників: 15 –
16 років.
Час: 45 – 60 хвилин.
Необхідне забезпечення:
таблички з надписами, скотч.
Крок за кроком:
Прочитати учасникам наступну історію:
У сім’ї
росте син, якому вже виповнилося 18 років. Закінчивши школу з
медаллю він вступає до університету, де стає старостою групи, одним
з найактивніших гравців факультетської команди КВК; його поважають
та люблять одногрупники, дівчата мріють стати його подругою. Та ось
хтось з однокурсників розповів іншим, що бачив його з хлопцем у гей
клубі. Коли хлопець не став заперечувати, що він гей, одногрупники
від нього відвернулися, у колишню компанію його перестали
запрошувати, а в деканаті розглядали питання доцільності подальшого
навчання хлопця на факультеті.
Соціальні
ролі:
Студент-гей, що приховує свою
сексуальність.
Мама студента, яка вже кілька
років знає про синову сексуальність
прочитавши його щоденник /приховує
це/.
Тато студента - офіцер армії,
який довідався про це з вуст декана.
Заступник декана, переконана
феміністка, особиста доля якої не склалася.
Друг студента, який знав про
гей-орієнтацію товариша.
Одногрупниця, що закохана у
хлопця другий рік, на чиї залицяння він відповідав “лише
дружбою”.
Професор викладач з
В.Британії.
Студент з США, що навчається
за програмою обміну.
Колишній вчитель-класний
керівник хлопця.
Для полегшення виконання вправи
використати метод “шкала думок” – в протилежних
кінцях аудиторії прикріпіть аркуші з надписом “Засуджую
поведінку оточення хлопця” та “Розділяю настрої оточення
хлопця”
Дати по черзі висловитися усім,
хто отримали ролі. Потім запитайте учасників чи зрозуміла їм позиція
тих, хто виконували ролі?