Вправа
„Яким буває насильство”
Насильство у
молодіжному середовищі має різну природу і різні прояви.
Ставлення
до насильства у багатьох підлітків несформоване.
Обговорення
в групах випадків насильства дасть можливість учням не лише
ідентифікувати власне ставлення до насильства, але й зрозуміти як
інші його сприймають.
Вік
учасників: 12 – 16 років
Необхідне
забезпечення: великий аркуш паперу, маркер, скотч, аркуші паперу,
авторучки.
Час:
45-60 хвилин
Крок за кроком
Об'єднати
учасників у групи по 5-6 чоловік та попросити їх сісти в коло.
Роздати
листки з написом „насильство”.
Кожен
учасник має пригадати конкретний випадок насильства розказати його
та записати. (Наприклад: старший хлопець відбирає іграшку в меншого;
керівник підприємств звільняє з роботи вагітну жінку; вчитель
постійно називає учня дурнем...)
Листок
передається по колу. Приклади не повинні повторюватися і мають бути
пронумеровані.
Попросити,
щоб було зроблено не менше 10-12 записів.
Шляхом
“збирання думок по колу” попросити групи зачитати
випадки.
Пояснити,
що насильство (за Даніелем Шапіро „Конфлікт та спілкування”)
буває
Насильство
Фізичне Психологічне З боку системи
Фізичне
насильство
|
Психологічне
насильство
|
З
боку системи
|
|
|
|
Попросити
учасників визначити, які за цією класифікацією види насильства були
перераховані в групах та проставити в табличках кількість виборів
відповідно до видів.
Обговорити
вправу (за довільно вибраними випадками з наведених групами) за
питаннями:
Проявів
якого типу насильства виявилося в тих чи інших групах більше? Чому?
Чи
всі в групах погоджувалися при визначенні типів насильства у
конкретних випадках?
До чого приводить
насильство?
Чи можна вирішити ці
питання іншими шляхами?
Як
зупинити насильство?
|