Ресурси

Вправа „Яким буває насильство”

Насильство у молодіжному середовищі має різну природу і різні прояви.

Ставлення до насильства у багатьох підлітків несформоване.

Обговорення в групах випадків насильства дасть можливість учням не лише ідентифікувати власне ставлення до насильства, але й зрозуміти як інші його сприймають.


Вік учасників: 12 – 16 років

Необхідне забезпечення: великий аркуш паперу, маркер, скотч, аркуші паперу, авторучки.

Час: 45-60 хвилин


Крок за кроком


  • Об'єднати учасників у групи по 5-6 чоловік та попросити їх сісти в коло.

  • Роздати листки з написом „насильство”.

  • Кожен учасник має пригадати конкретний випадок насильства розказати його та записати. (Наприклад: старший хлопець відбирає іграшку в меншого; керівник підприємств звільняє з роботи вагітну жінку; вчитель постійно називає учня дурнем...)

  • Листок передається по колу. Приклади не повинні повторюватися і мають бути пронумеровані.

  • Попросити, щоб було зроблено не менше 10-12 записів.

  • Шляхом “збирання думок по колу” попросити групи зачитати випадки.

  • Пояснити, що насильство (за Даніелем Шапіро „Конфлікт та спілкування”) буває


Насильство



Фізичне  Психологічне    З боку системи


  • Роздати в групи листки з табличкою


Фізичне насильство

Психологічне насильство

З боку системи




  • Попросити учасників визначити, які за цією класифікацією види насильства були перераховані в групах та проставити в табличках кількість виборів відповідно до видів.

  • Обговорити вправу (за довільно вибраними випадками з наведених групами) за питаннями:

Проявів якого типу насильства виявилося в тих чи інших групах більше? Чому?

Чи всі в групах погоджувалися при визначенні типів насильства у конкретних випадках?

До чого приводить насильство?

Чи можна вирішити ці питання іншими шляхами?

Як зупинити насильство?

  • Запропонувати учасникам на довільно обраному прикладі продемонструвати шляхи уникнення насильства. Що для цього потрібно зробити?