Ресурси

Вправа “Факти та стереотипи”


В насиченому інформаційному просторі сьогодення іноді важко з'ясувати достовірність інформації. За браком часу мало хто звертається до інших джерел за перевіркою. Іноді інформація сприймається на віру, а часто повторювана інформація сприймається як факт “на віру”.

Саме сприйняття інформації “на віру”, “тому, що всі так вважають” чи “це ж загальновідомо!” є причиною виникнення й життєздатності багатьох стереотипів, які “кочують” від покоління до покоління.

Дана вправа має на меті допомогти молодим людям зрозуміти хибність такого ставлення до інформації та показати необхідність її перевірки.

Вправу можна проводити з учнями 14-17 річного віку.


Вік учасників: 13 – 15 років


Необхідне забезпечення: Надруковані для всіх учасників таблички, авторучки.

Час: 45 хвилин


Крок за кроком

  • Роздати учасникам листки з переліком тверджень.

  • Попросити зробити помітки навпроти кожного з тверджень літерою

Ф – факт,

С – стереотип.

  1. Повні люди – привітні.

  2. В Україні проживає понад 100 національностей.

  3. Більшість сенаторів США – чоловіки.

  4. Аборигени – люди відсталі.

  5. Усі шведи – світловолосі

  6. Політики – люди безчесні.

  7. Усі українці люблять сало.

  8. Більшість інвалідів не можуть займатися спортом.

  9. Темношкірі більш схильні до занять спортом ніж до інтелектуальної праці.

  10. Хворі на СНІД – люди аморальні.

  11. Усі президенти України – чоловіки старші за 35 років.

  12. Араби – люди імпульсивні.

  13. Християни – люди високих чеснот.

  14. Яблуні родять влітку.

  15. Українські чорноземи - найкращі











  • Попросити учасників порівняти результати роботи в парах.

  • Запитати:

Чи легко було визначитися?

У яких моментах було складно?


Чого не вистачало для більш виваженого рішення?

  • Пояснити, що прийняття правильного рішення, щодо тверджень часто потребує перевірки, додаткових джерел інформації.

  • Запитати:

Як відрізнити факти від стереотипів?

Як і на основі чого формуються стереотипи.

Як впливають стереотипи на наше життя?,

Як уникнути «стереотипного»мислення?